Nowy zarząd i komisja rewizyjna Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Powiatu Lubartowskiego.
Stowarzyszenie tworzą wszystkie jednostki samorządu terytorialnego z terenu powiatu lubartowskiego i są to gminy: Abramów, Firlej, Jeziorzany, Kamionka, Kock, Lubartów, Michów, Niedźwiada, Ostrów Lubelski, Ostrówek, Serniki, Uścimów oraz miasto Lubartów i Powiat Lubartowski. Reprezentantami gmin są wójtowie lub burmistrzowie a w przypadku powiatu osoba wybrana przez Radę Powiatu w Lubartowie (od lat niepisaną tradycją jest, że funkcję tą pełni sekretarz powiatu).
Walne Zebranie stowarzyszenia w trakcie posiedzenia, na którym uczestniczyli wójtowie, burmistrzowie i reprezentanci jednostek samorządu terytorialnego z terenu naszego powiatu, wybrało, na pięcioletnią kadencję, nowe władze: trzech członków zarządu i dwóch komisji rewizyjnej.
W skład zarządu weszli: Janusz Bodziacki, (reprezentant powiatu, delegowany przez Radę Powiatu w Lubartowie) jako prezes zarządu, Grzegorz Siwek, (wójt gminy Firlej) jako wiceprezes oraz dr Michał Rola, (wójt gminy Abramów) jako członek zarządu.
Do komisji rewizyjnej powołano Katarzynę Pietrzak, (wójta gminy Jeziorzany) jako przewodniczącą oraz Elizę Smoleń, (wójta gminy Uścimów) jako członka komisji.
W trakcie obrad omówiono: przygotowania do realizacji strategii ponadlokalnej dla obszaru całego powiatu wraz z „pod strategiami” lokalnymi dla poszczególnych samorządów, wsparcie działań Ochotniczej Straży Polarnej i Państwowej Straży Pożarnej oraz dożynek powiatowych, które odbędą się 1 września na rynku w Kocku. Ponadto dyskutowano o możliwości współpracy z Społeczną Strażą Rybacką w zakresie wsparcia ich działań, a także o współdziałaniu z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego przy organizacji zawodów „Kajakiem po Wieprzu” połączonych z konkursem kulinarnym dla Kół Gospodyń Wiejskich na „najlepszą potrawę z ziemniaka”.
I Konwent wójtów i burmistrzów powiatu lubartowskiego w kadencji 2024 -2029
Po zakończeniu zebrania stowarzyszenia, starosta Jan Sławecki zainaugurował obrady I Konwentu władz samorządowych w bieżącej kadencji. Jest to powrót do formuły spotkań, która już funkcjonowała na naszym terenie przed laty. Ma służyć wymianie doświadczeń i wypracowaniu wspólnych stanowisk dotyczących spraw bieżących i opinii na temat projektów zmian regulacji ustawowych i wykonawczych dotykających spraw będących w zakresie działań samorządów.
W jego trakcie dyskutowano na tematy związane z funkcjonowaniem jednostek samorządu terytorialnego. W tym, między innymi:
- o doświadczeniach i trudnościach przy wdrażaniu obowiązków wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw. (Zgodnie z ww. ustawą Plan ogólny zastąpi studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. W przeciwieństwie do studium będzie on aktem prawa miejscowego, a samorządy zostały zobowiązane sporządzić Plany do końca 2025 roku);
- trwających pracach nad nowym planem transportowym dla powiatu lubartowskiego, którego założenia zebranym zaprezentował kierownik wydziału Komunikacji, Transportu i Drogownictwa Starostwa Powiatowego - Jarosław Styk.
- o projektach zmian finansowania samorządów, będących zdaniem zebranych sprawą kluczową a nawet wręcz egzystencjalną dla przyszłości JST;
- o mechanizmach prawnych związanych z audytem wynikających z ustawy o finansach publicznych, gdy kwota wydatków i rozchodów w budżecie JST przekroczy 40 mln zł.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.