Unieważnienie byłoby przedwczesne
Chodzi o 35-kilometrowy odcinek DW 815 między Lubartowem i Parczewem, biegnący przez gminy Siemień, Niedźwiada, Ostrówek, Lubartów i Parczew. W lutym Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie, który jest inwestorem, ogłosił przetarg mający wyłonić wykonawcę gruntownej modernizacji ważnej trasy.
Wpłynęło pięć ofert od firm zainteresowanych podjęciem się robót. Najniżej usługę wyceniło przedsiębiorstwo Strabag. Firma z Pruszkowa zaproponowała, że wykona remont za 236 mln zł. Pozostałe oferty opiewały na kwoty od 248 do 293 mln zł.
Tuż przed otwarciem ofert przedstawiciele inwestora poinformowali jednak, że zamierzają przeznaczyć na to przedsięwzięcie 200 mln zł. Co dalej, w tej sytuacji, z inwestycją? Z takim pytaniem zwróciliśmy się do ZDW w Lublinie.
- W chwili obecnej trwa etap sprawdzania i oceny ofert - zastrzega Andrzej Gwozda, dyrektor ZDW w Lublinie. - Z uwagi na fakt, iż ceny złożonych ofert są wyższe od powyższej kwoty (200 mln zł - przyp. red.), podjęto działania zmierzające do pozyskania dodatkowych środków. Na obecnym etapie decyzja dotycząca ewentualnego unieważnienia postępowania byłaby przedwczesna - wyjaśnia szef dróg wojewódzkich.
Ma być gotowa jesienią przyszłego roku
Nawierzchnia trasy pomiędzy Lubartowem i Parczewem od lat jest w bardzo złym stanie. A odcinek ten jest dla wielu mieszkańców powiatów lubartowskiego i parczewskiego bardzo istotną linią komunikacyjną.
Projekt remontu, oprócz wymiany nawierzchni, zakłada m.in. budowę ścieżek rowerowych i chodników wzdłuż DW 815, budowę zatok autobusowych, przebudowę istniejących mostów w ciągu odcinka czy stworzenie systemu odwodnienia drogi. Wykonawca będzie także zobowiązany do budowy miejsca do ważenia i kontroli pojazdów przeznaczonego dla Inspekcji Transportu Drogowego.
Przedsięwzięcie jest współfinansowane przez Unię Europejską. Inwestycja ma zostać zrealizowana do końca października 2019 roku.