Radni z Lubartowa zajmowali się na sesji projektem uchwały "w sprawie przyjęcia zadania z zakresu administracji rządowej należącego do właściwości Wojewody Lubelskiego dotyczącego przyjmowania wniosków paszportowych i wydawania paszportów".
Punkt paszportowy w Lubartowie istniał już w latach 1991 - 2006. Cieszył się dużym powodzeniem mieszkańców. Obecnie po paszport trzeba jeżdzić do Lublina, te dokumenty są też wyrabiane w delegaturach Urzędu Wojewódzkiego w Białej Podlaskiej, w Chełmie, Zamościu.
Samorządy mają możliwość podpisania z wojewodą umowy w sprawie utworzenia Terenowego Punktu Paszportowego. Takie punkty działają w Puławach, Świdniku, Krasnymstawie.
Taki punkt powstanie też w Lubartowie. Będzie częściowo finansowany przez miasto, częściowo przez wojewodę. Miasto bierze na siebie zakup m.in. drukarek, czytnika linii papilarnych, skanerów itp. Po stronie wojewody jest rozbudowa łącza internetowego, zakup komputerów, wojewoda też zajmie się organizacją pracy punktu. Wyznaczy m.in. harmonogram jego funkcjonowania.
- Czy poza wyposażeniem samorządy ponoszą jakieś koszty funkcjonowania tego biura? - pytał radny Piotr Kusyk z klubu Inicjatywa dla Lubartowa.
- Z rozmów z samorządami w Świdniku i Kraśniku wynika, że nie ponoszą już żadnych kosztów - odpowiadał Tomasz Szołtek, referujący projekt uchwały z ramienia Urzędu Miasta. W przypadku Lubartowa te koszty wyniosą około 20 tys. zł.
Za projektem uchwały głosowali wszyscy obecni radni, 19 osób.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.