reklama
reklama

Dlaczego znika przejście przez tory w Lubartowie? Radny pyta na sesji

Opublikowano:
Autor:

Dlaczego znika przejście przez tory w Lubartowie? Radny pyta na sesji - Zdjęcie główne

Ekipa rozbierająca przejście przez tory pojawiła się w poniedziałek

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje lubartowskieW poniedziałek zaczął się demontaż przejścia przez tory. O sprawę zapytał na dzisiejszej sesji Rady Miasta radny Krzysztof Sroka.
Reklama lokalna
reklama

Chodzi o przejście przez tory w sąsiedztwie stacji PKP w Lubartowie. Powstało w 2014 r. z udziałem dofinansowania od miasta. Utworzenia przejścia domagali się mieszkańcy ul. Krańcowej i okolic, m.in. Annoboru. W poniedziałek pojawiła się ekipa rozbierająca przejście. Dlaczego jest likwidowane? - sprawą zainteresował się radny z klubu Inicjatywa dla Lubartowa Krzysztof Sroka. 

- Wczoraj około godz. 10 dostałem telefon od mieszkańców, że zaczął się demontaż przejścia kolejowego. Udałem się tam porozmawiałem z kolejarzami. Walka o to przejście trwała dużo czasu z tego co dowiedziałem się od mieszkańców, służyło mieszkańcom kilka dobrych lat. Dzwoniłem do PLK, rozmawiałem z dwoma decyzyjnymi osobami. Jest to przejście tymczasowe co prawda na czas remontu linii nr 7. Demontaż zaczął się wczoraj i prawdopodobnie jest już skończony. Dzwoniąc do wicedyrektora PLK dowiedziałem się, że wysłał on pismo informując Urząd Miasta półtora miesiąca temu, że będzie taki demontaż. Zapytałem, czy jeśli Urząd Miasta zareagowałby, czy byłaby ze strony kolei jakaś przeszkoda, żeby to przejście zostało? Nie, potwierdził, że nie było dobrej woli - mówił radny Sroka. 

reklama

Odpowiedział mu naczelnik Wydziału Infrastruktury Miejskiej Radosław Stępiński. 

- Kładka była rozwiązaniem tymczasowym na czas przebudowy linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia - Dorohusk na odcinku Otwock - Dęblin - Lublin. Decyzja o likwidacji kładki  została podjęta wyłącznie przez PKP. Za kadencji burmistrza Bodziackiego miasto Lubartów współfinansowało tę kładkę, właśnie dlatego, że przejście główne, które już wtedy funkcjonowało z rogatkami. Tu był problem, że pociągi, które jeździły z węglem  z Bogdanki nie miały się gdzie minąć, jedynym takim miejscem była stacja PKP w Lubartowie. Wtedy faktycznie dochodziło do blokowania tego przejścia i to było głównym powodem starań miasta w celu umożliwienia mieszkańcom z ul. Krańcowej w okolicach dworca do centrum miasta - mówił naczelnik. Potwierdził, że wpłynęło do urzędu pismo od PLK.- PKP Zakład Linii Kolejowych w Lublinie informuje, że utworzone tymczasowe przejście kolejowe dla pieszych, które funkcjonowało na czas modernizacji linii nr 7, zostanie do końca października zlikwidowane - odczytał pismo. Przyczyną likwidacji ma być zakończenie modernizacji linii. 

reklama

 

Więcej wkrótce w papierowej Wspólnocie

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama