Zintegruje kilka form transportu
Powstający Dworzec Mestropolitalny będzie obsługiwał autobusy komunikacji miejskiej, pozamiejskiej i dalekobieżnej. W jednej części miasta ma zintegrować kilka form transportu, stając się centrum komunikacyjnym Miasta i całego regionu.
- Trwa budowa jednej z największych i najważniejszych inwestycji Miasta. Pomiędzy ulicami Młyńską, Gazową i Dworcową, powstaje nowoczesny Dworzec Metropolitalny, który w jednej części miasta zintegruje kilka form transportu. Realizacja tej inwestycji to nie tylko ogromne przedsięwzięcie od strony technicznej, ale także organizacyjnej. Centralnym punktem całej inwestycji jest budynek dworca, w którego indywidualnym projekcie wykorzystano niestandardowe rozwiązania. Już widać pierwsze efekty wielomiesięcznych prac w postaci stalowych konstrukcji wiat. W ramach inwestycji, wokół dworca docelowo powstanie również zupełnie nowy układ drogowy, który usprawni ruch i komunikację nowego obiektu - mówi Krzysztof Żuk, prezydent Miasta Lublin.
- Prace są wykonywane jednocześnie na rozległym terenie o łącznej powierzchni ponad 4 ha, a sam budynek dworca, w trudnych warunkach gruntowo – wodnych. Zakończono początkowy etap prac związany z wyburzaniem i rozbiórką infrastruktury kolidującej z nową inwestycją oraz wykonano wykop pod fundamenty budynku głównego. Aktualnie prace koncentrują się na zbrojeniu płyty fundamentowej. Równolegle prace prowadzone są w zakresie infrastruktury drogowej na ul. Krochmalnej, Młyńskiej i Gazowej oraz w rejonie Tragów Lublin - mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta Miasta Lublin ds. inwestycji i rozwoju.
Co powstaje na budowie?
Skończyły się prace przy wykopach pod fundamenty nowego budynku Dworca. Roboty ziemne swoim zakresem objęły wykop w ilości ponad 60 tys. m3. Wykop odwodniono i zabezpieczono przed napływem wody gruntowej poprzez zamontowanie ścianek szczelnych. Wykonano prace związane z palowaniem płyty fundamentowej. Na budynku głównym trwa wykonywanie płyty fundamentowej, ścian i słupów żelbetowych oraz rozpoczęto szalowanie stropu. Realizowane są roboty związane z realizacją stóp fundamentowych wiat peronowych i uruchomiono już nową stację gazową, a stara została wyburzona. Zakończono również budowę nowej stacji trafo dla PKP Energetyka, a stara została zburzona, co pozwoli na dalszą realizację robót przy ul. Gazowej. Oprócz tego, trwa montaż elementów stalowych konstrukcji wiat.
Pozostałą część artykułu przeczytasz tutaj.
reklama
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.