Reklama

Reklama

Z Lubartowa do Parczewa 120 km/h. Bez mandatu, bo koleją

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor:

Z Lubartowa do Parczewa 120 km/h. Bez mandatu, bo koleją - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości 110 milionów złotych. Lipiec 2021 roku. To wartość prac i termin otwarcia zmodernizowanej linii kolejowej nr 30 Lubartów – Parczew.

Reklama

4 listopada marszałek województwa Jarosław Stawiarski podpisał umowę na modernizację linii kolejowej Lubartów – Parczew.

120 km na godzinę

– Przebudowane zostaną perony, tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a także powstaną nowe przystanki. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy będą mogli w krótszym czasie, bo 120 km na godzinę, i w większym komforcie przemieszczać się po województwie – podkreślił Stawiarski.

Umowę podpisał zdalnie, przy udziale Andrzeja Bittela, sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnika rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu oraz Ireneusza Merchela, prezesa Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Łączna wartość inwestycji to ponad 110 mln zł, z czego przeszło 75 mln zł to dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego.

Jak powiedział prezes Merchel, to jedna z ostatnich umów z RPO.

– Mamy już wykonawcę modernizacji linii Lubartów – Parczew. Ma czas do listopada 2021 roku, ale ufam, że już w lipcu udostępnimy ją pasażerom – zapowiedział.

Jego zdaniem, deklarowane 120 km na godzinę, to standard dla linii regionalnych.

– To często podwojenie prędkości – zauważył i zapewnił: – Podpisana z marszałkiem Stawiarskim umowa pozwala realizować projekt bez obaw, że zabraknie pieniędzy.

Wiceminister Andrzej Bittel dodał, że modernizowane linie kolejowe w województwach, to fragment ogólnopolskiej strategii.

– Chodzi nie tylko o poprawę kursowania pociągów pasażerskich, ale też i towarowych, cargo. Dzięki tym pracom wzrasta bowiem przepustowość linii, a to pociągnie za sobą także modernizację taboru – zapowiedział.

Roboty już trwają

Jak już pisaliśmy, między Lubartowem a Parczewem prace rozpoczęły się od demontażu linii. Zdjęto już ok. 12 km torów między Brzeźnicą Bychawską a Lubartowem. Wykonawca rozebrał perony na przystankach Tarło, Ciecierzyn, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica, a w ich miejscu będą budowane nowe, wyższe, dogodniejsze dla podróżnych.

Przebudowany zostanie też most na Wieprzu. Po demontażu toru stalowa konstrukcja pięcioprzęsłowego obiektu zostanie odnowiona i wzmocniona.

Na całym odcinku z Lubartowa do Parczewa oraz na stacji Parczew wymienione zostaną tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Poprawi się stan 15 obiektów inżynieryjnych, w tym dziewięć mostów. Efektem będzie dostosowanie przepraw do większych obciążeń, co umożliwi przewóz cięższych ładunków.

Oprócz stacji Parczew zmodernizowane zostaną przystanki: Gródek, Zabiele, Parczew Kolejowa. Dwa nowe przystanki w Laskach i Berejowie zwiększą dostęp do kolei. Perony będą oświetlone, wyposażone w wiaty i czytelne oznakowanie. I co ważne – zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE