Stadion, zmieniający z każdym rokiem swój wygląd, spełniający warunki do rozgrywek IV ligowych, musiał zostać w krótkim czasie doprowadzony do wymogów rozgrywek III ligi. I udało się. Zakupiona została nowa szatnia dla zespołu gości, zmodernizowano dla nich także odrębną łazienkę. Podwyższeniu oraz odmalowaniu uległo ogrodzenie oddzielające boisko od trybun, wydzielono miejsce dla kibiców drużyn przyjezdnych, przygotowano nowe miejsca parkingowe dla samochodów sędziów, obserwatora, gości. Zamontowano nowe siedziska dla zawodników rezerwowych oraz obsługi medycznej.
Po wiosennej wertykulacji i piaskowaniu murawy boiska, w letniej przerwie między rozgrywkami wykonano kolejne prace pielęgnacyjne. W efekcie – w trakcie odbioru obiektu przez komisję z Lubelskiego Związku Piłki Nożnej – padło z ust Pana Konrada Krzyszkowskiego - w obecności Wiceburmistrza Szumca - stwierdzenie, że obiekt przygotowany jest bardzo dobrze, a takiej murawy boiska jeszcze w Lubartowie nie było. Wysiłek się opłacał.
Kolejnym obiektem gdzie wykonano szereg prac remontowych był kompleks boisk „Orlik”. Wyczyszczeniu i przegrabieniu uległa cała nawierzchnia trawiasta boiska. Wymieniono siatkę na jednym z piłkochwytów, drugi wyremontowano. Nad kortem ze sztuczną nawierzchnią zdjęto siatkę będącą bezpośrednio nad nim, co dało możliwość normalnej gry. Nieodzownym okazał się remont przeciekającego dachu z wymianą wełny mineralnej oraz papy termozgrzewalnej. Wiosną wyremontowano przegniłą podłogę w sanitariatach, a późną jesienią w szatniach oraz w łazienkach, z wymianą legarów, płyt podłogowych oraz linoleum. W podłogach zamontowano kratki wentylacyjne, których wcześniej nie było. Do pilnego wykonania jest jeszcze wymalowanie linii na bieżni wokół „Orlika” – co nastąpi niewątpliwie w roku przyszłym.
Na basenie, po ubiegłorocznych remontach (najistotniejsze to - wymiana części okien, podłączenie basenu do PEC, remont oświetlenia) – w czasie letniej przerwy odmalowana została niecka, wymieniono dużą liczbę płytek z dna basenu, odmalowano pomieszczenia, zamontowano nowe, szersze stopnie przy 2 drabinkach basenowych. Rozpoczęto niezbędną modernizację wentylacji. W listopadzie zamontowana została instalacja solarna na potrzeby przede wszystkim podgrzewania wody użytkowej, natomiast nadmiar ciepła kierowany będzie do podgrzewania wody w basenie.
Jesienią przy ulicy Parkowej, rozpoczęła się budowa boiska ze sztuczną nawierzchnią. W pierwszym etapie, firma „Saltex”, która wygrała przetarg, wykonała prace ziemne pod boisko oraz parking, zbudowała linię kablową oraz linię średniego napięcia i zainstalowała stację transformatorową. Wykonano także fragment kanalizacji na potrzeby planowanego budynku kubaturowego (przebiegającej pod budowanym boiskiem).
Także jesienią, po przeprowadzeniu procedury przetargowej, rozpoczęła się budowa parkingu przy pływalni MOSiR. Powstało 26 nowych miejsc parkingowych, które z znacznym stopniu rozwiążą problem z parkowaniem osób korzystających z basenu, kompleksu „Orlik”, siłowni. Działalność MOSiR, to także bieżące zarządzanie stadionem, kompleksem Orlik, pływalnią.
Dzięki etatowym pracownikom zatrudnionym na poszczególnych obiektach, pracownikom zatrudnionym w ramach prac interwencyjnych oraz stażystom, nie mieliśmy praktycznie większych problemów. Zdarzały się drobne awarie sprzętu, czy też urządzeń, ale dzięki odpowiedzialności i operatywności pracowników, udawało się wszystkie rozwiązywać na bieżąco.
W MOSiR działa 8 grup trenujących piłkę nożną, 5 z nich uczestniczy w rozgrywkach ligowych, zajmując w ligach lubelskich czołowe lokaty, chociaż nie jest to najważniejsze. Istotne jest to, że tak jak zamierzaliśmy, dzieci rozpoczynają swoją przygodę ze sportem 3, 4 lata przed przystąpieniem do rozgrywek ligowych. Wielka w tym zasługa wszystkich trenerów prowadzących poszczególne grupy. Aby zwiększyć atrakcyjność i efektywność udziału zawodników w treningach i meczach ligowych, corocznie dokonywano zakupów nowego sprzętu sportowego.
W ostatnim roku zawodnicy uczestniczący w rozgrywkach ligowych, otrzymali 2 komplety strojów sportowych oraz bluzy ortalionowe. Pod koniec bieżącego roku dokupiono dresy reprezentacyjne, dużą liczbę piłek w trzech rozmiarach, różnorodny sprzęt treningowy (kółka hula-hop, pachołki, narzutki, małe bramki treningowe, tzw. mur piłkarski) oraz koszulki dla dzieci nieuczestniczących w rozgrywkach ligowych. Wartym podkreślenia – co nas także cieszy – jest bardzo duże zaangażowanie rodziców naszych zawodników – za co serdecznie dziękujemy.
Od wiosny w MOSiR działa - pod okiem wykwalifikowanego trenera - szkółka tenisa ziemnego. Dwie grupy dzieci rozpoczęły naukę gry w tenisa i doskonalą ją z powodzeniem. W opinii trenera - już w przyszłym roku kilku zawodników ma szansę zaistnieć w rozgrywkach turniejowych. Zakupiono dla nich podstawowy sprzęt treningowy w postaci rakiet w kilku rozmiarach, piłek tenisowych o różnym ciężarze oraz innego przydatnego sprzętu. Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji był corocznie organizatorem lub współorganizatorem wielu imprez sportowych i rekreacyjnych.
W latach 2013-2015 było to około 20 imprez rocznie. Halowe turnieje piłki nożnej, turnieje o tzw. „Puchar Tymbarku” dla 6 grup wiekowych, turnieje badmintona, tenisa ziemnego, impreza integracyjna „Radość przez Sport”, zawody biegowe – „Memoriał Kalbarczyka”, sztafetowe biegi przełajowe na szczeblu powiatu, rejonu i województwa, zawody Nordic Walking, Dzień Dziecka z Wędką, zawody pływackie, turniej piłki ręcznej dla byłych zawodników, czy też Ogólnopolskie Zawody Szachowe – cieszyły się każdorazowo dużą popularnością.
Przy organizacji imprez współpracowaliśmy z powodzeniem z wieloma podmiotami, z których wymienić należy m. in. Klub Aktywnych ART.-FIT, Klub Pływacki Skalar, Lubartowski Uczniowski Klub Sportowy, Powiatowy Szkolny Związek Sportowy, MKS Lewart, Lubartowski Ośrodek Kultury, Koło PZW Lubartów Staw, lubartowskie szkoły: ZS nr 2, SP nr 1, SP nr 3, II LO, RCEZ, G 1. To właśnie dzięki m. in. nim uczestnicy imprez wychodzili z nich zadowoleni, co było naszym głównym celem, bo świadczyło o dobrej ich oprawie i organizacji. Wielkie słowa podziękowania należą się także firmom i osobom prywatnym, które wspomagały nas rzeczowo lub sprzętowo przy pracach remontowych i organizacji imprez sportowych i rekreacyjnych. Dzięki ich pomocy mogliśmy wykonać w zdecydowanej większości nasze zamierzenia.
W bieżący roku w MOSiR odbyły się trzy kontrole. Pierwsza z ZUS – dotyczyła prawidłowości rozliczania składek należnych, naliczanych i odprowadzanych. Uwag nie było. Druga – prowadzona przez Urząd Skarbowy w Lubartowie – dotyczyła prawidłowości naliczania i rozliczania podatku VAT. Uwag nie było. W pierwszym i drugim przypadku była to zasługa – krótko mówiąc - fachowości naszej Pani Księgowej. Dziękuję Pani Aniu. Trzecia kontrola – prowadzona przez Radę Miasta Lubartów – dotyczyła prawidłowości gospodarowania budżetem. Do dnia dzisiejszego uwag nie słyszeliśmy. Mieliśmy jeszcze kilkanaście kontroli prowadzonych na bieżąco na naszych obiektach przez Sanepid. Uwag – określających złe funkcjonowanie obiektów - nie było, co było niewątpliwie zasługą naszych pracowników na poszczególnych obiektach oraz firmy obsługującej basen. Czy wszystko nam się udało? Jestem świadomy, że wiele jest jeszcze do poprawy i usprawnienia – jak to w życiu. Mam nadzieję, że Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w kolejnych latach będzie działał nie gorzej niż dotychczas.
Dyrektor MOSiR Lubartów Janusz Gierach