reklama
reklama

Korzystanie z mediów społecznościowych w celu znalezienia pracy

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: alexander-shatov-mr4jg4syof8-unsplash1

Korzystanie z mediów społecznościowych w celu znalezienia pracy - Zdjęcie główne

foto alexander-shatov-mr4jg4syof8-unsplash1

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

PROMOWANEWszyscy znają sieci społecznościowe jako narzędzie do poszukiwania pracy, ale jak się dowiedzieliśmy, nie wszyscy z nich korzystają. Więc postanowiliśmy wszystko wyjaśnić.
reklama

Możesz znaleźć pracę w madiach społecznościowych szybciej niż na stronach z ofertami pracy

Radzimy zasubskrybować stronę firmy, w której chcesz znaleźć pracę, aby nie przegapić oferty stażu lub wakatu. Dołącz do grup zrzeszających przedstawicieli określonej branży, np. finansistów, logistyków, marketerów. Dołącz do grup, które promują oferty pracy. W takich grupach można znaleźć oferty pracy zarówno od pracodawców, jak i agencji rekrutacyjnych.

Ale to nie znaczy, że powinieneś zrezygnować z szukania pracy na stronach z ofertami pracy, takich jak Juble. Te strony mogą być również bardzo pomocne. Możesz to sprawdzić, wpisując w wyszukiwarkę np. praca Lubartów i zobaczysz aktualne oferty pracy.

reklama

Jeśli masz uzupełniony profil, jasne jest, kim jesteś i czym się zajmujesz, regularnie publikujesz posty eksperckie w swojej tematyce, prawdopodobnie, że zostaniesz zauważony, czyli masz znacznie większą przewagę w porównaniu z innymi aplikantami.

Obecność w mediach społecznościowych jest ważniejsza dla przedstawicieli zawodów „publicznych”, takich jak specjalista HR, marketer, PR manager. Dla inżynierów procesowych i projektantów ważniejsze jest sprawdzenie się w wyspecjalizowanych społecznościach z bardziej ukierunkowaną publicznością.

Podkreślamy, że media mają swoją specyfikę w zakresie perspektyw awansu. Facebook jest więc bardziej odpowiedni dla osób poszukujących pracy aplikujących na stanowiska masowe (asystent, specjalista call center, administrator itp.) oraz dla młodych profesjonalistów. FB powinien być w centrum zainteresowania specjalistów HR, marketingu i PR. LinkedIn to znana platforma do komunikacji między menedżerami HR a przedstawicielami IT.

reklama

Dwie strategie: szybkie wyszukiwanie i długoterminowe perspektywy

Wyróżniamy dwie strategie, w każdej z których dużą rolę odgrywają media społecznościowe, ale są wykorzystywane do innych celów.

Strategia nr 1 służy do znalezienia pracy „na teraz”. To zestaw metod SOS, dzięki którym można uzyskać szybki efekt, czyli zestaw propozycji współpracy. Aby osiągnąć ten cel, pracuj:

  • Dobrze zaprojektowana strona lub profil,
  • profesjonalne treści,
  • brak danych czysto osobowych, zwłaszcza kompromitujących,
  • komunikacja w grupach z przedstawicielami branży, w tym z potencjalnymi pracodawcami,
  • korzystanie ze specjalnych narzędzi do wyszukiwania wolnych miejsc pracy – są na FB i LinkedIn.
Strategia numer 2 skierowana jest na przyszłość. Celem jest kształtowanie wizerunku profesjonalisty, tak aby propozycje odpowiadające samym kwalifikacjom płynęły z otoczenia i systematycznie. Tutaj kluczowymi narzędziami są prezentacja twojego doświadczenia w społeczności zawodowej i networking.

reklama

Jak zaprezentować się w mediach społecznościowych jako profesjonalista

Przedstawiamy przewodnik krok po kroku dotyczący tworzenia wizerunku w mediach społecznościowych.

Oceń swoje zdjęcie profilowe i okładkę. Czy odpowiadają wrażeniu, jakie chciałbyś wywrzeć na pracodawcy?

Wypełnij sekcję „O mnie”.

  • Przeprowadź audyt treści i dostosuj ustawienia prywatności. Być może kategoryczne stwierdzenia powinny pozostać otwarte dla przyjaciół. Ale wrażenia z wystawy, konferencji, przejścia szkolenia przyniosą korzyść tylko profesjonalnemu wizerunkowi,
  • poinformuj znajomych i szerszą społeczność, że rozważasz zatrudnienie. Napisz o tym, poproś znajomych o udostępnienie,
  • publikuj informacje o sobie w grupach poszukiwania pracy. Tekst powinien być prosty i czytelny, powinien zawierać informacje o Twoich umiejętnościach i stanowisku, na które aplikujesz. Zdjęcie musi być wysokiej jakości,
  • pamiętaj, że dla rekrutera, który będzie badał Twój profil, ważne są szczegóły, na przykład Twój sposób komentowania publikacji innych osób i odpowiadania na krytykę.

Odważne posunięcie – osobisty kontakt z rekruterem

Media społecznościowe umożliwiają nawiązanie osobistego kontaktu z osobą zaangażowaną w zatrudnianie pracowników lub podejmowanie decyzji. Czy warto pisać wiadomości w direct, dodawać do znajomych? Odpowiadamy na to pytanie twierdząco.

reklama

Tak, zdarzają się przypadki, gdy kandydatowi udaje się znaleźć w sieciach społecznościowych kontakt dyrektora HR firmy lub kierownika działu, do którego chce się dostać. Następnie kandydat bezpośrednio wysyła wiadomość, opowiada o sobie, swoim doświadczeniu. To oczywiście pokazuje, jak bardzo osoba jest zorientowana na cel i zainteresowana firmą, mówi o jego wielkim pragnieniu zostania częścią wymarzonego zespołu.

Jak skuteczne jest to podejście? Uważamy, że perspektywa sukcesu jest 50/50. Wiadomość najprawdopodobniej trafi do działu rekrutacji, gdzie dowie się, czy z kandydatem była wcześniej komunikacja i czy firma może mu zaoferować ofertę pracy. Ważne, aby wiadomość była merytoryczna, zawierała portfolio i referencje.

Podsumowanie

Bądź autentyczny i konsekwentny we wszystkim, co robisz w życiu, w tym w mediach społecznościowych. Nie rób czegoś, czego sam będziesz się wstydził w nadchodzących latach, gdy ktoś inny będzie zainteresowany twoim śladem cyfrowym. Niech Twój wizerunek działa dla Ciebie, a nie przeciwko Tobie.

Innymi słowy, szukając pracy, ważne jest, aby BYĆ, a nie WYGLĄDAĆ.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama