Radzimy zasubskrybować stronę firmy, w której chcesz znaleźć pracę, aby nie przegapić oferty stażu lub wakatu. Dołącz do grup zrzeszających przedstawicieli określonej branży, np. finansistów, logistyków, marketerów. Dołącz do grup, które promują oferty pracy. W takich grupach można znaleźć oferty pracy zarówno od pracodawców, jak i agencji rekrutacyjnych.
Ale to nie znaczy, że powinieneś zrezygnować z szukania pracy na stronach z ofertami pracy, takich jak Juble. Te strony mogą być również bardzo pomocne. Możesz to sprawdzić, wpisując w wyszukiwarkę np. praca Lubartów i zobaczysz aktualne oferty pracy.
Jeśli masz uzupełniony profil, jasne jest, kim jesteś i czym się zajmujesz, regularnie publikujesz posty eksperckie w swojej tematyce, prawdopodobnie, że zostaniesz zauważony, czyli masz znacznie większą przewagę w porównaniu z innymi aplikantami.
Obecność w mediach społecznościowych jest ważniejsza dla przedstawicieli zawodów „publicznych”, takich jak specjalista HR, marketer, PR manager. Dla inżynierów procesowych i projektantów ważniejsze jest sprawdzenie się w wyspecjalizowanych społecznościach z bardziej ukierunkowaną publicznością.
Podkreślamy, że media mają swoją specyfikę w zakresie perspektyw awansu. Facebook jest więc bardziej odpowiedni dla osób poszukujących pracy aplikujących na stanowiska masowe (asystent, specjalista call center, administrator itp.) oraz dla młodych profesjonalistów. FB powinien być w centrum zainteresowania specjalistów HR, marketingu i PR. LinkedIn to znana platforma do komunikacji między menedżerami HR a przedstawicielami IT.
Dwie strategie: szybkie wyszukiwanie i długoterminowe perspektywy
Wyróżniamy dwie strategie, w każdej z których dużą rolę odgrywają media społecznościowe, ale są wykorzystywane do innych celów.Strategia nr 1 służy do znalezienia pracy „na teraz”. To zestaw metod SOS, dzięki którym można uzyskać szybki efekt, czyli zestaw propozycji współpracy. Aby osiągnąć ten cel, pracuj:
- Dobrze zaprojektowana strona lub profil,
- profesjonalne treści,
- brak danych czysto osobowych, zwłaszcza kompromitujących,
- komunikacja w grupach z przedstawicielami branży, w tym z potencjalnymi pracodawcami,
- korzystanie ze specjalnych narzędzi do wyszukiwania wolnych miejsc pracy – są na FB i LinkedIn.
Jak zaprezentować się w mediach społecznościowych jako profesjonalista
Przedstawiamy przewodnik krok po kroku dotyczący tworzenia wizerunku w mediach społecznościowych.Oceń swoje zdjęcie profilowe i okładkę. Czy odpowiadają wrażeniu, jakie chciałbyś wywrzeć na pracodawcy?
Wypełnij sekcję „O mnie”.
- Przeprowadź audyt treści i dostosuj ustawienia prywatności. Być może kategoryczne stwierdzenia powinny pozostać otwarte dla przyjaciół. Ale wrażenia z wystawy, konferencji, przejścia szkolenia przyniosą korzyść tylko profesjonalnemu wizerunkowi,
- poinformuj znajomych i szerszą społeczność, że rozważasz zatrudnienie. Napisz o tym, poproś znajomych o udostępnienie,
- publikuj informacje o sobie w grupach poszukiwania pracy. Tekst powinien być prosty i czytelny, powinien zawierać informacje o Twoich umiejętnościach i stanowisku, na które aplikujesz. Zdjęcie musi być wysokiej jakości,
- pamiętaj, że dla rekrutera, który będzie badał Twój profil, ważne są szczegóły, na przykład Twój sposób komentowania publikacji innych osób i odpowiadania na krytykę.
Odważne posunięcie – osobisty kontakt z rekruterem
Media społecznościowe umożliwiają nawiązanie osobistego kontaktu z osobą zaangażowaną w zatrudnianie pracowników lub podejmowanie decyzji. Czy warto pisać wiadomości w direct, dodawać do znajomych? Odpowiadamy na to pytanie twierdząco.Tak, zdarzają się przypadki, gdy kandydatowi udaje się znaleźć w sieciach społecznościowych kontakt dyrektora HR firmy lub kierownika działu, do którego chce się dostać. Następnie kandydat bezpośrednio wysyła wiadomość, opowiada o sobie, swoim doświadczeniu. To oczywiście pokazuje, jak bardzo osoba jest zorientowana na cel i zainteresowana firmą, mówi o jego wielkim pragnieniu zostania częścią wymarzonego zespołu.
Jak skuteczne jest to podejście? Uważamy, że perspektywa sukcesu jest 50/50. Wiadomość najprawdopodobniej trafi do działu rekrutacji, gdzie dowie się, czy z kandydatem była wcześniej komunikacja i czy firma może mu zaoferować ofertę pracy. Ważne, aby wiadomość była merytoryczna, zawierała portfolio i referencje.
Podsumowanie
Bądź autentyczny i konsekwentny we wszystkim, co robisz w życiu, w tym w mediach społecznościowych. Nie rób czegoś, czego sam będziesz się wstydził w nadchodzących latach, gdy ktoś inny będzie zainteresowany twoim śladem cyfrowym. Niech Twój wizerunek działa dla Ciebie, a nie przeciwko Tobie.Innymi słowy, szukając pracy, ważne jest, aby BYĆ, a nie WYGLĄDAĆ.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.