Zanim jednak Radni wypowiedzieli się w przedmiocie udzielenia absolutorium, Skarbnik Powiatu – p. Wojciech Serwatko, w imieniu Zarządu przedstawił sprawozdanie z wykonania budżetu Powiatu Lubartowskiego za 2016 r., sprawozdanie finansowe oraz informację o stanie mienia za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2016 r. Odczytano także pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu Powiatu. W dalszej kolejności radna Grażyna Szafrańska - przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Lubartowie, przedstawiła pozytywną opinię Komisji o wykonaniu budżetu oraz wniosek o udzielenie absolutorium Zarządowi, poparty pozytywną opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej.
Po przeprowadzonej dyskusji Rada Powiatu w Lubartowie podjęła uchwałę w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem rocznym z wykonania budżetu Powiatu Lubartowskiego za 2016 r.
Finalnie, już po raz trzeci w tej kadencji, Rada Powiatu pozytywnie oceniła działalność Zarządu Powiatu w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Powiatu Lubartowskiego i udzieliła mu absolutorium z tytułu wykonania budżetu, czym potwierdziła, że budżet realizowany był prawidłowo, zgodnie z zasadami celowości, legalności, rzetelności i gospodarności, poprawnie rachunkowo i zadowalająco merytorycznie.
W imieniu Rady Powiatu w Lubartowie jej Przewodniczący p. Henryk Zdunek złożył Zarządowi Powiatu podziękowania za owocną współpracę w realizacji zadań Powiatu Lubartowskiego. Podkreślił, że należyte wykonanie budżetu za 2016 rok i dobrze zrealizowane zadania wpłynęły pozytywnie na funkcjonowanie i wizerunek jednostki, a udzielone absolutorium jest tego potwierdzeniem.