Za największe sukcesy bieżącej kadencji uważam:
- Są takie, które powodują, że życie mieszkańców Lubartowa jest lepsze i łatwiejsze.
Po pierwsze - zakończenie całej procedury pozyskiwania pieniędzy i wybudowanie Zakładu Zagospodarowania Odpadów.
Po drugie rozwój terenów gospodarczych w tym Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Powstały tam nowe przedsiębiorstwa dające nowe miejsca pracy. Podpisaliśmy także kilka listów intencyjnych z przedsiębiorcami, którzy będą budować swoje przedsiębiorstwa w przyszłości.
Trzecim elementem jest pozyskanie pieniędzy na projekty w ramach Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego - t.j.Zielony LOF , którego głównym celem jest rewitalizacją parku miejskiego oraz Mobilny LOF z głównym elementem ścieżek rowerowych i parkingów przesiadkowych.
Cieszy mnie również pozyskanie ponad 34 mln zł na modernizację miejskiej oczyszczalni ścieków. Z wielkim powodzeniem zrealizowaliśmy instalacje kolektorów słonecznych w ponad 800 domach, a obecnie podpisaliśmy umowę dofinansowania na drugi projekt rozbudowy u naszych mieszkańców kolektorów słonecznych, instalacji fotowoltaicznych i wymianę pieców. Po wielu latach tułaczki LOK ma już swoje miejsce w odnowionej Hali Targowej. Ważnym elementem jest zakończona rozbudowa szkoły nr 4.
Nie udało się
- Nie udało się w większym stopniu zrealizować projektu centrum sportowego przy ul. Parkowej. Nie uzyskaliśmy dofinansowania zewnętrznego. Ranking wysłany przez Sejmik Wojewódzki do Ministerstwa Sportu ulokował nasze przedsięwzięcie "pod kreską".
Zamierzenia na drugą połowę kadencji
- W przyszłość patrzę równie ambitnie. Rozpoczynamy postępowania przetargowe na wykonawców projektów ze Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych LOF. Będziemy kontynuować modernizację oczyszczalni ścieków i budowę obiektów MOSiR. Nieustającą troską jest budowa nowych dróg i chodników. Będziemy budować drogi większe, jak np. Droga Wschodnia, i co roku kilka mniejszych, ulokowanych w poszczególnych osiedlach. Czekamy na ocenę złożonego wniosku na termomodernizację obiektów oświatowych na kwotę 18 mln zł. Złożyliśmy wniosek na modernizację oświetlenia ulicznego. Jesteśmy w trakcie opracowywania programu rewitalizacji Lubartowa.
Pytania Piotra Skubiszewskiego (radny niezrzeszony) do Burmistrza Miasta Lubartów:
- Jaką ma Pan wizję reformy oświaty w Lubartowie w kontekście podpisania w dniu 9 stycznia 2017 r. przez Prezydenta RP ustaw reformujących system edukacji? Czy nastąpi redukcja etatów dla nauczycieli i pracowników administracyjnych zatrudnionych w szkołach w naszym mieście?
- Pan Prezydent podpisał 9 stycznia dwie ustawy: Prawo oświatowe i ustawę wprowadzającą Prawo oświatowe. Przed tą datą odbyło się kilka spotkań, w trakcie których rozmawialiśmy również z rodzicami o tej kwestii. W tej chwili, uwzględniając zapisy ustawowe oraz statystykę przygotowuję projekty uchwał dotyczące sieci placówek oświatowych i ich obwodów. Z założeń reformy wynikają wnioski, że w pierwszym roku reformy będzie w Lubartowie więcej o co najmniej dwa oddziały, a w kolejnym roku o trzy oddziały. To daje odpowiedź, czy będzie praca dla nauczycieli. Uwzględniając uchwałę Rady Miasta o konsultacjach, będę w dalszym ciągu w sposób formalny oraz indywidualnie konsultował tę sprawę.
- Jakie praktyczne przełożenie ma rozpoczęcie i funkcjonowanie Zakładu Zagospodarowania Odpadów dla Lubartowian? Czy w perspektywie czasowej rozważane jest obniżenie cen opłat za wywóz śmieci dla mieszkańców domów jednorodzinnych?
- W mojej ocenie jest to bardzo ważna sprawa dla naszych mieszkańców. Zbudowaliśmy ZZO przy prawie stuprocentowym finansowaniu zewnętrznymi pieniędzmi. Mamy zagwarantowany w tym zakładzie odbiór odpadów od mieszkańców miasta i pozostałych gmin Związku. Jednocześnie w Zakładzie jest możliwość przerobu znacząco większej ilości ton odpadów. Pozwoli to wypracować zysk, który w konsekwencji da nam możliwość obniżenia opłat dla naszych mieszkańców.
(…)
Najnowszy numer Wspólnoty już w Twoim punkcie sprzedaży.