Prawie 24-kilometrowej długości odcinek ma przebieg wyznaczony decyzją środowiskową, a w ramach koncepcji programowej zaproponowane zostaną warianty rozwiązań technicznych drogi ekspresowej (obiektów inżynierskich, kształtu węzłów, dróg do obsługi ruchu lokalnego, chodników i ciągów pieszo-rowerowych) oraz przeprowadzone badania geologiczne w terenie.
Kosztorys zamawiającego przewidywał kwotę 5 453 803,23 zł brutto (4 776 063,97 zł brutto na zamówienie podstawowe i 677 739,26 zł brutto na część objętą opcją). Oferty zainteresowanych wyniosły od 3 839 260,50 do 6 784 680,00 zł brutto. Cena stanowi 60 proc. kryterium oceny oferty. Pozostałymi czynnikami przy wyborze najkorzystniejszej oferty będą: doświadczenie personelu (30 proc.) i klauzule społeczne (10 proc. za zatrudnienie bezrobotnych do 30 lub powyżej 50 lat do prac wspomagających projektanta).
GDDKiA przypomina, że wykonawca będzie miał 23 miesiące na zrealizowanie koncepcji programowej, kolejne dwa na dokumentację przetargową i dziesięć miesięcy na realizację obowiązków w trakcie przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych w trybie projektuj i buduj. Zgodnie z zapisami w znowelizowanym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) realizację przewidziano na lata 2020-2024.
Więcej o koncepcji programowej
Dokumentacja dla 23,8 km drogi ekspresowej S19 łączącej Lubartów z obwodnicą Lublina będzie zakładała przebudowę istniejącego obejścia Lubartowa. Zaprojektowana zostanie druga jezdnia, bezkolizyjne węzły oraz wiadukty w ciągu dróg lokalnych. W miejscu obecnego skrzyżowania DK19 z drogą wojewódzką 815 powstanie węzeł Lubartów Północ, a na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą przez Nowodwór do Kozłówki węzeł Lubartów Zachód. Dalej droga ekspresowa S19, zgodnie z zapisami w decyzji środowiskowej, pobiegnie nowym śladem na omijając od wschodu Niemce. Na przecięciu z drogą wojewódzką 828 powstanie węzeł Niemce Wschód, a w okolicy obecnego skrzyżowania z drogą powiatową prowadząca do Leonowa postanie kolejny węzeł Niemce Południe.
W przyszłości nowa droga, stanowiąca część międzynarodowego szlaku via Carpatia z północy na południe wschodnich krańców Europy, nie tylko ułatwi tranzyt ale również zwiększy bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców mających swe domy w sąsiedztwie obecnej DK19. Według pomiarów ruchu przeprowadzonych w 2015 roku z DK19 pomiędzy Lubartowem i Lublinem korzysta średnio dziennie od 20 do 25 tyś. pojazdów.
Na początku grudnia podpiszemy umowy z wykonawcami koncepcji programowej dla odcinków S19 od granicy z woj. mazowieckim do w. Lubartów Północ.