W dniach 23-25 maja uczniowie klas I P, I M, II P, II M, II H, II B, II G, III P wraz z opiekunami uczestniczyli w wycieczce do Torunia, Gdańska i Malborka.
Program wycieczki był bardzo bogaty. Pierwszego dnia uczniowie poznawali historię Torunia. Zwiedzali Stare Miasto, zobaczyli mury miejskie i bramy : Klasztorną, Mostową, baszty ze słynną Krzywą Wieżą, dom Mikołaja Kopernika, Rynek Staromiejski z Ratuszem i pięknymi kamienicami. Drugi dzień wycieczki poświęcony był Gdańskowi i jego historii. Uczniowie zwiedzali Europejskie Centrum Solidarności, Stocznię Gdańską, Pomnik Poległych Stoczniowców a następnie Długi Targ, Dwór Artusa, Bazylikę Mariacką oraz pospacerowali nad Motławą. Odwiedzili również Westerplatte i Pomnik Obrońców Wybrzeża. Trzeciego dnia wycieczkowicze zwiedzali zamek krzyżacki w Malborku.
- Był to bardzo intensywny czas, pełen wrażeń, dobrej zabawy, lekcji historii i geografii. Smakowaliśmy pierniki, próbowaliśmy „podeprzeć” Krzywą Wieżę i ruszyć Ziemię z Kopernikiem. W Gdańsku poczuliśmy klimat lat 80, doceniliśmy odwagę bohaterów Westerplatte i podpisaliśmy się pod przesłaniem „Nigdy więcej wojny”. Zachwyciły nas uliczki i kamienice Długiego Targu. A zamek krzyżacki w Malborku niemalże przytłoczył nas swoją wielkością. Był też czas na spacer nad morzem, szukanie bursztynów a nawet zamoczenie nóg w Bałtyku. Najbardziej wytrwali z nas poszukali ujścia Wisły do morza, podziwiając podczas długiej wędrówki, piękną, majową przyrodę.”- opowiadali uczestnicy wycieczki
50 licealistów poznawało Polskę w ramach przedsięwzięcia „Poznaj Polskę” ustanowionego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Uzyskane w formie dotacji celowej środki finansowe w kwocie 15 tys. złotych sfinansowały w ponad 50% koszty wycieczki.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.