Kobieta otrzymała wiadomość na telefon. Pochodziła rzekomo od banku, w którym ma ona konto.
- Komunikat zawierał prośbę o zalogowanie się do aplikacji bankowej, z możliwością wykorzystania linku lub kodu QR. Kobieta przekonana o autentyczności wiadomości, kliknęła w przesłany skrót, podając dane, czyli login i hasło. Wkrótce potem mąż kliknął w taki sam link wysłany na jego prywatny telefon. Okazało się, że poprzez wejście w przesłany link, osoby te udostępniły dane do swoich kont bankowych - opisuje zdarzenie sierż. szt. Jagoda Maj z KPP w Lubartowie.
Oszust wykonał z konta 44 latki trzy przelewy i trzy transakcje na łączną sumę ponad 7 tys. złotych na konto męża zgłaszającej, a następnie z jego rachunku zostało wykonanych 9 transakcji na łączną kwotę ponad 7 tys. złotych. Łącznie małżeństwo straciło blisko 10 tysięcy złotych - informuje policja.
POLICJA PRZESTRZEGA:
- Banki nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła poprzez wiadomości sms, e-maile, czy też linki prowadzące do stron zewnętrznych. W przypadku otrzymania podejrzanej wiadomości należy skontaktować się bezpośrednio z bankiem, korzystając z oficjalnych numerów kontaktowych lub strony internetowej,
- Nie klikaj w linki, ani nie skanuj kodów QR przesyłanych w wiadomościach od nieznanych nadawców, nawet jeśli wyglądają one jak wiadomości z banku lub innej instytucji zaufania,
- Dbaj o bezpieczeństwo swoich urządzeń,
- Weryfikuj autentyczność powiadomień i powstrzymuj się od logowania do bankowości online w reakcji na niespodziewane wiadomości,
- Pamiętaj o zgłaszaniu wszelkich podejrzanych działań.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.