37 - letni mieszkaniec powiatu lubartowskiego chciał sprzedać felgi samochodowe. Na jego ogłoszenie w Internecie odpowiedziała kobieta, która twierdziła, że jest zaonteresowana zakupem. Zapewniała, że zamówi kuriera.
- Przesłał kobiecie numer telefonu i adres e-mail. W kolejnym kroku, na podany adres przyszła do niego wiadomość, że wszystko zostało opłacone i trzeba kliknąć w link i zaakceptować przelew. Gdy 37-latek kliknął w ,,potwierdź”, został przekierowany na stronę do wyboru banku a następnie zalogował się na swoje konto bankowe. Pokazał mu się komunikat, o tym, że trwa przetwarzanie informacji. Mężczyzna myśląc, że transakcja nie została zrealizowana postanowił ponowić próbę później. Poprzedni link wygasł, więc kobieta przesłała kolejny. Ponownie otworzyła się ta sama procedura i znowu informacja o przetwarzaniu informacji. Po tym czasie oszust oświadczył, że aktualnie nie ma już czasu i że odezwie się po pracy. Po jakimś czasie na numer telefonu poszkodowanego 37-latka przyszła informacja z banku o potwierdzeniu zmiany limitów dla płatności BLIK - opisuje zdarzenie sierż. szt. Jagoda Stanicka z KPP w Lubartowie.
Mężczyzna zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. Oszust wszedł na jego konto i dokonał 6 transakcji płatności poprzez BLIK, na łączną kwotę 20 000 złotych.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.