Do 24 - letniego mieszkańca powiatu lubartowskiego zadzwonił nężczyzna podający się z apracownika banku. Poinformował go, że przelew kierowany na jego konto został wstrzymany i że dla wzmocnienia zabezpieczenia rachunku powinien zmienić hasło.
O oszustwach w powiecie lubartowskim TUTAJ
- Oszust polecił mężczyźnie zainstalować aplikację, dzięki ktorej zmieni hasło. Poprzez wgraną aplikację, 24-latek wykonywał polecenia ,,konsultanta”, w tym zmianę hasła. Gdy tylko wykonał te kroki, zauważył, że ktoś zlecił z jego konta przelew w wysokości blisko 25 000 złotych na inne konto - opisuje zdarzenie sierż. szt. Jagoda Stanicka z KPP w Lubartowie.
Mężczyzna zadzwonił do swojego banku, wtedy dowiedział się, że został oszukany.
Policja przestrzega:
Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, a także kodu autoryzacyjnego. Ponadto nie polecają instalowania żadnych aplikacji, do wykonywania operacji na koncie klienta. O tego rodzaju próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast powiadomić bank i Policję.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.